Najbezpieczniejszym sposobem podróżowania
samochodem jest siedzenie tyłem do kierunku jazdy. Małe dzieci mogą i powinny podróżować samochodami odwrócone twarzą do tyłu tak długo, jak tylko jest to możliwe. Przy zderzeniu czołowym głowa siedzącego przodem pasażera zostaje rzucona do przodu ze znaczną siłą. W przypadku kolizji polegającej na uderzeniu przodem samochodu w przeszkodę lub inny samochód całe plecy dziecka absorbują siłę uderzenia, a dużo bardziej podatna na uszkodzenia szyja pozostaje ochroniona.
Idea przewożenia noworodków i dzieci w samochodzie w pozycji odwróconej twarzą do tyłu powstała w Szwecji w 1960 roku. Badania przeprowadzane przez firmę ubezpieczeniową Folksam pokazują, że ryzyko śmierci lub poważnych obrażeń jest 5 razy większe w fotelikach ustawionych przodem do kierunku jazdy.
Każdy rodzic świadomie najdłużej jak to tylko jest możliwe powinien zdecydować się na używanie pierwszego fotelika - montowanego tyłem do kierunku ruchu nosidełka - kołyski 0-13 kg. Bez znaczenia dla bezpieczeństwa dziecka jest to, że jego nogi opierają się o oparcie fotela samochodowego.
Obowiązującymi tutaj kryteriami do rezygnacji z używania pierwszego fotelika jest przekroczenie limitu wagi lub wystawanie głowy dziecka powyżej górnej krawędzi fotelika.
ISOFIX to międzynarodowy znormalizowany system mocowania fotelika samochodowego. System ISOFIX to idealne rozwiązanie, które pozwala na szybkie i bezpieczne zamontowanie fotelika w samochodzie bez użycia pasów bezpieczeństwa.

Dwa metalowe uchwyty ISOFIX znajdują się w szczelinie między oparciem a siedziskiem siedzenia samochodowego. Dwa zaczepy ISOFIX przymocowane są do podstawy fotelika dziecięcego. Klik, klik i fotelik zamocowany jest w samochodzie.
Z ideą ISOFIX nieodłącznie związany jest też górny pasek mocujący top tether, który stanowi trzeci punkt zamocowania dla systemów LATCH, LUAS i ISOFIX. Pas ten zamocowany do punktów kotwiczenia w samochodzie i mocno naciągnięty przeciwdziała obrotowi fotelika zapiętego na mocowaniach ISOFIX. Homologowane punkty kotwiczenia górnego pasa występują w przeróżnych miejscach w samochodzie. Czasami trudno jest ten punkt zidentyfikować bez zajrzenia do instrukcji samochodu.

Od lutego 2013 roku, wszystkie nowe samochody muszą być wyposażone w 2 dolne punkty zakotwiczenia ISOFIX oraz górny zaczep Top tether.
I-Size co to takiego?

Regulacja R129 i-Size dotyczy bezpieczeństwa przewożenia dzieci w fotelikach samochodowych, którą Komisja Europejska przyjęła i wprowadziła w życie dnia 9 lipca 2013 roku.
Zmniejszone ryzyko niewłaściwego zastosowania dzięki ISOFIX (powszechna aprobata z podpórką lub pasem mocującym Top Tether).
i-Size wymaga fotelików samochodowych montowanych tyłem do kierunku jazdy do czasu aż dziecko osiągnie wiek 15 miesięcy.
Prosta klasyfikacja według wzrostu, a nie wagi dziecka
Wyznacza limit maksymalnego obciążenia dla zaczepów ISOFIX – ciężar fotelika samochodowego razem z dzieckiem nie może przekraczać wagi 33 kg.